شرايط شرکت در مسابقات داوري تجاري

 

علاقمندان به شرکت در این مسابقات می‌توانند در قالب تیم و تحت عنوان نهادها، موسسات حقوقی معتبر، موسسات آموزشی معتبر و دانشکده‌های حقوق سراسر کشور یا به طور مستقل در مسابقات شرکت نمایند. تیم‌ها متشکل از حداقل دو (2) عضو و حداکثر شش (6) عضو به همراه یک نفر مربی خواهند بود.

اعضای تیم‌ها باید از میان دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و دانشجویان کارشناسی (درصورتی که تعداد آنها بیش از نیمی از اعضای تیم نباشد) مشغول به تحصیل در رشته‌های حقوق، و همچنین کارآموزان وکالت و وکلای پایه یک دادگستری دارای کمتر از 3 سال سابقه وکالت انتخاب شوند.

فارغ‌التحصیلان رشته حقوق نیز در صورتی که بیش از دو سال از فراغت آنها نگذشته باشد امکان ثبت‌نام در مسابقات را خواهند داشت. ثبت‌نام شرکت‌کنندگان دوره‌های پیشین مسابقات، که موفق به کسب عنوان برتر (شفاهی یا کتبی) نشده باشند، بلامانع است.

تیمها می‌توانند علاوه بر تعداد مجاز اعضا (۲ تا ۶ نفر)، یک نفر را به‌عنوان مربی تیم خود انتخاب و معرفی نمایند. مربی ملزم به رعایت شرایط شرکت‌کنندگان نمی‌باشد و می‌تواند از اساتید دانشگاه‌ها، وکلای باسابقه، قضات و... باشد. انتخاب مربی هزینه اضافه‌ای برای تیم‌ها در بر نخواهد داشت، اما باید توجه داشت که هر مربی، در هر دوره از مسابقات، تنها می‌تواند سرپرستی یک تیم را بر عهده گیرد.